Geplaatst op

Hoe komt een bestelling bij Bolletje van Katoen eigenlijk tot stand?

Ik heb de laatste weken een hoop bestellingen mogen ontvangen, haken en verzenden. Superleuk! Maar hoe komt een bestelling bij Bolletje van Katoen eigenlijk tot stand?

Je zou denken dat het antwoord daarop heel simpel is. Want bij grote bedrijven bestel je in een paar klikken op de website, betaal je via iDeal en dan is je bestelling geplaatst.
Dat kan ook bij Bolletje van Katoen, hoor! Die bestellingen krijg ik ook wel steeds vaker binnen. Een mail van mijn webshop met het product, het adres waar het heen mag en een betaalbewijs. Ik heb dan geen persoonlijk contact met die klant. Ik blijf dat toch een beetje gek vinden. Al is dat natuurlijk wel waar je met een webshop het liefst naar toe gaat. Zoveel mogelijk simpele bestellingen waar je niet veel tijd kwijt bent aan het contact er omheen.

Waarom is het dan toch zo anders bij Bolletje van Katoen? Op een bepaalde manier vind ik mijn producten meer passen tussen de kunst, dan tussen de reguliere dik verkopende standaard kleding en accessoires. Je wacht bij mij wat langer op je bestelling. Meestal niet dat als je voor 15.00 bestelt, je het de volgende werkdag in huis hebt. Dat kan eigenlijk alleen met de voorraad artikelen of de patronen. Dat gaat met handwerk echt nooit lukken. En dat moet ik ook niet willen, want ik wil kwaliteit leveren, geen bulk artikelen. Want als ik in bulk ga produceren, gaat de kwaliteit zeker achteruit. Dan ga ik te snel, wil ik teveel, het oog voor detail verdwijnt in dat proces.

B2B, het nieuwe aanbod van 2021!
Heel soms maak ik wel grote oplages, maar dan is de levertijd daar ook naar. Geen gehaaste bulk werkjes voor mij!

Welke bestellingen zijn nou het meest voorkomend bij zo’n kunstwerkje?

Ik plaats veel berichten op Facebook, Instagram, Twitter en soms Tiktok en LinkedIn. Via al deze kanalen heb ik wel klanten ontvangen in de persoonlijke berichten.
Op die berichten komen reacties. Soms geen, soms een paar, soms heel veel. Ook probeer ik advertenties te plaatsen op verschillende plekken.

Als mensen in de reacties enthousiast zijn, stuur ik vaak even een persoonlijk berichtje. Zijn ze echt geïnteresseerd, of was het een algemeen berichtje? Toch zonde als iemand iets had willen hebben, maar niet wist dat het gewoon via een persoonlijk berichtje kan worden doorgegeven.

Ook krijg ik wel eens een mail, whatsapp bericht of messenger bericht van iemand die me via de zoekfuncties heeft gevonden of iemand die via een bekende die is getipt.

En zodra het persoonlijk contact is gelegd, loopt alles verder best wel vanzelf.

Hoe komt een bestelling bij Bolletje van Katoen eigenlijk tot stand?

Waar ben je naar op zoek? Welke kleuren vind je mooi? Wat zijn de maten? Heb je nog andere voorkeuren?
Als het voor mij duidelijk is, som ik dat allemaal op voor de dubbelcheck, stuur ik je een factuur en een betaalverzoek en na betaling kan ik aan de slag. Je komt altijd wel alvast op mijn To Do lijst te staan, maar voor ik ga inkopen, check ik het wel even. Zou toch zonde zijn als daarin iets mis gaat.

Ik heb altijd een hoop direct klant-contact. Maar hoe komt een bestelling bij Bolletje van Katoen eigenlijk tot stand?
Ik heb altijd een hoop direct klant-contact. Maar hoe komt een bestelling bij Bolletje van Katoen eigenlijk tot stand?

Het persoonlijke contact vind ik altijd wel het leukst. Ik krijg dan ook bijna altijd wel een reactie van die klant terug als het product is aangekomen. En gelukkig is ook dat bijna altijd positief.
Zelfs zo positief dat ik de laatste weken heel veel aan de slag ben gegaan voor terugkerende klanten. Een groter compliment kun je toch niet krijgen?
Fijn is ook als je de klant kent, dat je de wensen al goed kent en dat je allebei weet waar je aan toe bent. Je weet van elkaar al een beetje hoe de communicatie loopt, het vertrouwen is er en vooral, jouw wensen zijn super duidelijk voor mij.

Wil ik nu geen anonieme Mollie betalingen ontvangen?

Natuurlijk wel! Elke klant is leuk, want ja, productie draaien betekent ook weer geld in het laatje. En elk haakwerk wat ik aanbied is leuk, anders zou ik het niet in het assortiment opnemen.

Maar wat voor mij het werken echt dankbaar maakt, is het persoonlijke contact, het terug horen dat iets goed is ontvangen, dat het product met veel plezier wordt gebruikt en het voorzien van een echt uniek en persoonlijk product.

Is er nou iets wat jij graag gehaakt wil hebben? In persoonlijk contact kun je al je wensen doorgeven! Zelfs dingen die je nog niet eerder in het assortiment hebt gezien, zijn mogelijk.

Wat laat jij door mij haken?