Voor mijzelf is het heel duidelijk hoe de speciale aanvragen tot stand komen. Een vraag kan op verschillende manieren binnenkomen en door mijn eigen manier van benaderen, is er tijdens het contact een vaste werkwijze. Voor mij natuurlijk iets wat steeds terugkomt, maar ik merk dat de vraag nog wel eens wordt gesteld; Hoe laat ik een speciale aanvraag haken?
mooi moment om dat eens uit te leggen en meteen een paar mooie voorbeelden te geven.
Hoe laat ik een speciale aanvraag haken?
Ten eerste zijn er al meerdere wegen om bij mij terecht te komen. De ene keer krijg ik een vraag per mail, de andere keer in de messenger van Facebook, zowel mijn privé inbox als van de pagina van Bolletje van Katoen.
Op die wegen kunnen we vaak vrij snel tot een goed gesprek komen. Ik leg uit wat mijn mogelijkheden zijn. Ik vertel welke prijzen er bij jouw vraag horen en of daarin nog verschillende opties zijn.
Zo kan je soms kiezen voor een knuffel ter grootte van een sleutelhanger voor 19,50, of een knuffel van 35cm, die rechtop zit en 49,50 kost. Zo kan jij kijken wat jouw wensen zijn en wat er bij jouw budget past.
Ik leg ook uit wat er mogelijk is qua kleur en materiaal. Ik wil graag weten wat daarin het belangrijkste is voor jou.
De poppen van Daft Punk waren vooral speciaal in kleur. En dan is het dus belangrijker om in de wolwinkel te letten op kleur, maar kan het dus dat ik moet schipperen met het materiaal. Er was geen katoen in de perfecte kleuren, maar wel katoen met wol er doorheen. Dan krijg je een zachter materiaal, maar wel rekbaarder. Die kan je dus het beste gebruiken om op een kastje ten toon te stellen en niet om druk mee te laten spelen.
En wat als ik echt per se katoen wil hebben?
Dat is helemaal prima! Maar dan vertel ik wel dat er soms niet de perfecte kleur beschikbaar is voor een passende prijs.
Zodoende overleggen we over allerlei specifieke wensen. Bilbo Bug Snax kende ik totaal niet, dus ik vraag de klant wat het is, wat het voor diegene betekent, waar het aan herkenbaar is.
Foto’s zijn vaak onmisbaar om een goed beeld te krijgen. Zo gaaf dat klanten ook zoveel delen met mij, zoals foto’s van hun overleden hond met een speciale vlek op zijn zij.
Wat is nog meer belangrijk om te weten?
Wat ik vaak merk, is dat er vragen worden gesteld in reacties op Facebook en instagram. Super tof, want zo zien anderen ook wat er allemaal mogelijk is. Ik ben het liefst zo open en eerlijk mogelijk, zo komt er zo min mogelijk ruis en zo weet iedereen wat er bij mij allemaal kan.
Ik weet alleen niet altijd of een vraag echt bedoeld wordt als bestelling of dat het interesse is.
En bij posts met enorm veel reacties, kan het gebeuren dat ik jouw vraag over het hoofd zie. Zonde als jij op een reactie en zelfs een bestelling rekent en ik zie het pas weken later.
En voor mij natuurlijk altijd zonde om een klant mis te lopen. Bij serieuze belangstelling is het dus altijd goed om mij persoonlijk te benaderen.
Hoe benader jij mij het beste?
Om er zeker van te zijn dat ik jouw vraag binnen krijg en binnen korte tijd te benaderen, is het contactformulier of een mailtje altijd het beste. Daarvan weet je zeker dat dit goed binnenkomt en niet verdwijnt in een brei aan appjes of reacties op sociale media accounts.
Hoe laat ik een speciale aanvraag haken?
Het contactformulier vind je hier: www.bolletjevankatoen.nl/contact.
En het mailadres is: info@bolletjevankatoen.nl